10 porad dla copywritera na przerwie

Czas to pieniądz – wie o tym każdy freelancer. Po wykonaniu zadań, za które jesteś odpowiedzialny, zapewne marzysz o wypoczynku. Jeżeli jednak jesteś w pracy i naprawdę nie musisz już nic pisać i przygotowywać – wykorzystaj ten czas na pożyteczne i rozwijające czynności!

1. Poczytaj

Dla copywritera, którego obowiązki to praca w domu, dwiema najważniejszymi czynnościami są pisanie i czytanie. Chwilę przerwy wykorzystaj na sięgnięcie do inspirujących i profesjonalnych źródeł. Sprawdź, jak pracuje się na Zachodzie, w dużych agencjach, co raportują badacze, o czym donoszą media. Nieustannie bądź na bieżąco z branżowymi trendami.

2. Zaprojektuj

A gdyby tak dorzucić do tekstu autorską grafikę? Pisaliśmy już o potencjale samodzielnej pracy nad visual contentem. Chwila pożytecznej zabawy może wzbogacić Twój przekaz, wspomóc działania w social media.

3. Rusz głową

Kilkanaście minut przerwy od pisania to dobry moment na skupienie myśli wokół nowych pomysłów. Spróbuj wykorzystać możliwości map myśli, możesz sięgnąć po takie narzędzia, jak Coggle czy Xmind.

4. Udostępnij

W wolnej chwili zajrzyj na portale społecznościowe. Może warto coś udostępnić, polubić? W końcu copywriting to nie tylko pisanie tekstów, ale również poszukiwanie inspiracji. Niech obserwujący Twój profil wiedzą, że jesteś na bieżąco, a nie ograniczasz się jedynie do opublikowania wpisu kilku chwil przed snem.

5. Przygotuj lektury

Patrz punkt 1. i 4. Chwila przerwy może nie wystarczyć do zapoznania się z co ciekawszymi, dłuższymi materiałami branżowymi. Ciekawy film, raport? Zapisz sobie link lub skorzystaj z dedykowanych narzędzi typu Feedly, tworząc prywatny bank rozwijającego contentu.

6. Przejrzyj archiwum

Do Twoich obowiązków należy prowadzenie firmowego bloga? Poświęć chwilę na sprawdzenie starszych wpisów. Może część z nich jest już nieaktualna, co więcej – potencjalnie wprowadza w błąd? Niektóre, cieszące się nadal popularnością, można uzupełnić?

7. Odpowiedz

Wiadomości i komentarze to elementy komunikacji, których absolutnie nie możesz bagatelizować. Twój blog szybko straci reputację, jeżeli nie poświęcisz wolnego czasu na odpowiadanie na komunikaty. To czasami męczące zajęcie – po raz kolejny pisać to samo; bądź jednak cierpliwy i nie zapomnij o żadnym z użytkowników. Twoja odpowiedź wiele dla niego znaczy.

8. Udoskonalaj

Każdy bloger ma określoną wizję konstrukcji posta – łącznie z jego elementami graficznymi i użytkowymi. Pomyśl jednak, czy wykorzystujesz wszystkie możliwości. Być może warto, aby pod artykułami znalazły się przyciski ułatwiające udostępnianie contentu w mediach społecznościowych?

9. Bądź w kontakcie

Przerwa to znakomity czas na nawiązanie kontaktu z branżowymi znajomymi. Nie bój się pytać ekspertów. Społeczności skupione na Twitterze, LinkedIn, czy Google+ nie są jeszcze na tyle duże, by Twój komunikat umknął liderowi opinii.

10. ODPOCZNIJ!

Warto rozwijać się, gdy mamy ku temu sprzyjające okoliczności. Jednak nikt z nas nie jest robotem. Masz chwilę przerwy pomiędzy jednym a drugim zadaniem? Wyjdź na krótki spacer, pogimnastykuj się, zaczerpnij świeżego powietrza. Bez odpoczynku, Twój mózg nie będzie pracował zgodnie z jego potencjałem. Dlatego – w copywritingu, jak w życiu: wszystko z umiarem!

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *