Content dla seniora – jak pisać teksty z myślą o ludziach starszych

Najstarszych użytkowników sieci przybywa. W Polsce, w grupie wiekowej 55-64 internauci stanowią około 40%, a wśród osób 65+ 1/6 badanych. Statystyka zmusza więc marketerów i copywriterów do uwzględniania seniorów w projektowaniu zawartości stron.

Kim są seniorzy

Choć niektórym wyda się to nieprawdopodobne, seniorzy stanowią bardziej różnorodną i zaskakującą grupę docelową, niż na przykład nastolatkowie. Oczywiście – nie dorastali w erze cyfrowych technologii, więc ich przyswojenie stanowi dla nich większe wyzwanie. Mogą, choć nie muszą, obawiać się np. elektronicznych płatności. Z zasady jednak dzielą się na tych, którzy ograniczają się jedynie do surfowania i korzystania z popularnych portali społecznościowych oraz na entuzjastów, dla których zamawianie, kupowanie i kreatywność w sieci to wyzwanie motywujące do dalszego rozwoju.

Buduj zaufanie

Senior jest przyzwyczajony do konwencjonalnych zakupów, podczas których dyskutuje o detalach transakcji z pracownikiem sklepu. Naturalnie więc, produkty i usługi oferowane w sieci, mogą budzić mniejsze zaufanie, niż towar dostępny na półkach. Aby temu przeciwdziałać, zbuduj z takim klientem relację, opisując produkt wyczerpująco i w jasny sposób. Spróbuj zastanowić się, jakie pytanie zadałby sprzedawcy w tradycyjnym sklepie i przygotuj odpowiedź. Cennym może okazać się rekomendacja innego zadowolonego klienta bądź eksperta.

Edukuj

Starsi użytkownicy uczą się korzystania z urządzeń elektronicznych oraz Internetu od podstaw. To, co wydaje Ci się oczywiste, dla nich stanowi często niezbadany obszar. Dlatego gdy opinia publiczna dowiaduje się o niebezpieczeństwach w sieci – kradzieżach danych, pieniędzy, czy zjawisku sextingu – to seniorzy obawiają się ich najbardziej i mogą nie chcieć kontynuować swojej przygody przed monitorem. Dlatego dobrze jest edukować ich w przystępny i atrakcyjny sposób, zapewniając ich o bezpieczeństwie i prostocie korzystania z Twojej strony internetowej, narzędzi on-line i portali społecznościowych.

Zapewnij rozrywkę

Emeryt może mieć więcej czasu na surfowanie niż młodsze pokolenie. Zapewnij mu solidną porcję rozrywki! Ładna grafika, dobre jakościowo, interesujące fotografie, dostęp do filmików – to wszystko wzbogaca przekaz, dzięki czemu senior może kojarzyć Twoje źródło nie tylko z wiarygodną i przydatną informacją, ale również miejscem wartym polecenia z uwagi na ciekawą formę.

A Ty? Jak komunikujesz się z seniorami w sieci?

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *