Jeszcze kilka lat temu, specjaliści od pozycjonowania i copywritingu nie byli w stanie współpracować z uwagi na podstawową różnicę: SEO traktowało słowa ilościowo, copywriting jakościowo. Zmiany w algorytmie Google otworzyły nowe możliwości. Dowiedz się, jakie.

Zespół

Dla zwiększenia efektywności działań marketingowych, powinna za nie odpowiadać grupa specjalistów, skupionych wokół zagadnień PR-u, copywritingu, SEO (również od strony technicznej) i social media. Współpraca na tych polach owocuje spójnym i profesjonalnym przekazem marki.

Potrzeby

Gdy jako copywriter współpracujesz ze specjalistą od SEO, którego podstawowymi narzędziami są produkty Google, dowiedz się, co statystyki mówią o grupie docelowej Twoich tekstów. Pamiętaj, aby content (nie tylko tekstowy, ale również graficzny) odpowiadał na potrzeby (o których świadczy popularność wyszukiwanych haseł) i używał kluczowych słów.

Detale

Nawet jeżeli Twoje teksty są inspirujące, przydatne i świetnie napisane, na niewiele się przydadzą, jeżeli nie będą zawierały słów kluczowych, odpowiednio zaprojektowanych nagłówków i odpowiedniej struktury. Znów – nieocenionym wsparciem copywritera będzie w tym momencie specjalista odpowiedzialny za pisanie tekstów.

Linkowanie

Aby tekst zyskał w wynikach wyszukiwarki nie tylko musi być dobrze zoptymalizowany pod tym kątem, ale również być linkowany przez wiarygodne, profesjonalne źródła. To kolejne wyzwanie dla profesjonalnego zespołu – współpraca przy kilku portalach naraz.