To banalne… każdy lubi dobrą historię. Bohaterów, ich cechy i rozterki, ekscytujące wybory i drogi. Czy można to wykorzystać w biznesie? Oczywiście – ale umiejętnie i w określonych okolicznościach. Poznaj storytelling.
Storytelling to pisanie tekstów wysokich lotów; sposób narracji, pozwalający opowiadać o marce w sposób obrazowy i intrygujący. Promowana w ten sposób marka koncentruje swój przekaz na tworzeniu wyraźnych postaci i anegdotycznych opowieści, które zastępują tradycyjny opis produktów lub usług.
Niezbędne elementy narracji:
- Bohaterowie z charakterystyczną sylwetką, odzwierciedlający potrzeby i ambicje grupy docelowej naszego produktu lub usługi.
- Problemy do rozwiązania zarysowane z wyraźnym związkiem przyczynowo-skutkowym.
- Emocje, humor, kreatywność – historia musi być wyjątkowa, zaskakująca i inspirująca.
Istnieje wiele narzędzi do storytellingu:
- Blog
- Visual content
- Media społecznościowe
- Reklamy
… ale copywriterzy mogą wykorzystywać go również w artykułach tematycznych i tekstach zapleczowych. Oczywiście, to sposób ambitny i wymagający, jednakże niezwykle wyróżniający naszą stronę na tle konkurencji. Wymaga konsekwencji i zgody zamawiającego, ale jego niekonwencjonalna forma może zdecydowanie poprawić wyniki oglądalności i udostępnień naszej strony.