Jak napisać tekst „o nas” / „o firmie” – poradnik

Każdy z nas przeczesuje Internet pod kątem różnorodnych informacji, szukając najlepszych ofert produktów i usług. My – copywriterzy i przedsiębiorcy – dobrze rozumiemy wagę słów, a jednak… wiele stron wciąż posiada fatalną zakładkę „o nas”. Jakich błędów unikać? Jaki język stosować? Oto 7 rzeczy, o których warto pamiętać, pisząc teksty do zakładek „o nas”.

  1. Wszyscy jesteśmy tylko i aż ludźmi. Nie pozuj na globalną markę, jeśli Twoja firma nią nie jest. Nie epatuj elementami swojej działalności, które nic nie obchodzą potencjalnego klienta. Grupie docelowej komunikatu chodzi o pozyskanie wartościowych informacji na temat firmy. Pisz językiem dopasowanym do charakteru swojej pracy i odbiorców.
  2. Less is more. Bądź oszczędny w słowach. Zakładka „o nas” nie jest szkolnym wypracowaniem, tu nie ma miejsca na zbędne ogólniki. Modne, angielskie słówka? Zdania na kilka linijek? Nie w tym przypadku! Komunikaty proste, przejrzyste, w ciekawy sposób komunikujące o najważniejszych sprawach.
  3. Otwórz się na komunikację. Ile razy odegrała się ta sama historia? Wchodzisz na stronę, czytasz nawet całkiem interesujące „o nas”, decydujesz się na kontakt i… ściana. Wypełnij sobie formularz, który pewnie nie działa. Zero telefonu, zero maila. Dlaczego?! Jak chcesz zachęcić do siebie klientów zakładką „o nas”, jeżeli piszesz teksty, których nie można w żaden sposób skomentować albo omówić?
  4. Jakie jest prawdziwe oblicze pracowników? Jeżeli chcesz uatrakcyjnić zakładkę „o nas” zdjęciem, nie wybieraj darmowej fotografii korporacyjnej z jakiegoś stocka. Albo zrezygnuj z tego pomysłu, albo użyj profesjonalnej fotografii prawdziwych pracowników.
  5. Mówić o sobie ładnymi słowami? Prawie każdy potrafi. Dlatego aby przyciągnąć klienta, wykorzystaj referencje oraz prawdziwe opinie klientów. Nie przesadzaj z ich ilością, ale autentycznie dobre słowo zawsze generuje pozytywny odbiór.
  6. Chociaż zakładka „o nas”, jak sama nazwa wskazuje, odnosi się do firmy, nie powinna skłaniać do skupiania się wyłącznie na samym sobie. Pisanie tekstów stanowi sztukę znajdowania takich konstrukcji językowej, aby odbiorca mógł się utożsamić z nawet najbardziej reklamowymi treściami. Pisząc „o nas”, rozwiń to w kierunku „co my robimy dla was”.
  7. Wypracuj odpowiedni dla charakteru działalności styl. W większości przypadków naprawdę odważ się pisać (lub przekonaj do tego klienta) w pierwszej osobie. Tak jak ja piszę do Ciebie, tak w „o nas” zwracaj się bezpośrednio do pojedynczego klienta. Niech poczuje, że komunikacja jest skierowana w jego stronę.

3 komentarze

  1. Na pewno warto zrobić to oryginalnie, utrzymując przy tym styl charakterystyczny dla całej strony, nie zapominając przy tym oczywiście również i o kwestiach związanych z SEO…

  2. Warto sprawdzic, czy cos nam sie wydaje oryginalnym pomysłem – jak prezentowanie pasji swoich pracowników, albo ich fotek na tle życia rodzinnego – nie wykorzystałajuż wczesniej nasza konkurencja. Bo jesli tak – zaczynamy być niezamierzonymi plagiatorami.

Skomentuj Skup Nieruchomości 24 Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *