Storytelling – kreatywna metoda copywritingu

To banalne… każdy lubi dobrą historię. Bohaterów, ich cechy i rozterki, ekscytujące wybory i drogi. Czy można to wykorzystać w biznesie? Oczywiście – ale umiejętnie i w określonych okolicznościach. Poznaj storytelling.

Storytelling to pisanie tekstów wysokich lotów; sposób narracji, pozwalający opowiadać o marce w sposób obrazowy i intrygujący. Promowana w ten sposób marka koncentruje swój przekaz na tworzeniu wyraźnych postaci i anegdotycznych opowieści, które zastępują tradycyjny opis produktów lub usług.

Niezbędne elementy narracji:

  • Bohaterowie z charakterystyczną sylwetką, odzwierciedlający potrzeby i ambicje grupy docelowej naszego produktu lub usługi.
  • Problemy do rozwiązania zarysowane z wyraźnym związkiem przyczynowo-skutkowym.
  • Emocje, humor, kreatywność – historia musi być wyjątkowa, zaskakująca i inspirująca.

Istnieje wiele narzędzi do storytellingu:

  • Blog
  • Visual content
  • Media społecznościowe
  • Reklamy

… ale copywriterzy mogą wykorzystywać go również w artykułach tematycznych i tekstach zapleczowych. Oczywiście, to sposób ambitny i wymagający, jednakże niezwykle wyróżniający naszą stronę na tle konkurencji. Wymaga konsekwencji i zgody zamawiającego, ale jego niekonwencjonalna forma może zdecydowanie poprawić wyniki oglądalności i udostępnień naszej strony.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *